Lukt het inloggen op MijnGezondheid.net niet? Er zijn een aantal mogelijke oorzaken:

Via MijnGezondheid.net en de MedGemak-app kunt u eenvoudig en snel allerlei zaken regelen met uw huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Met MijnGezondheid.net is de praktijk 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.
U kunt online een vraag stellen, maar ook een afspraak maken. Daarnaast is het mogelijk een samenvatting in te zien van uw persoonlijke medische dossier, inclusief uw medicijngebruik. Zo heeft u altijd en overal inzage in uw eigen gezondheid. En gaat u op reis? Neem dan een uitdraai mee van uw medicatiepaspoort.
Als uw medicijnen bijna op zijn, bestelt u ze eenvoudig bij via MijnGezondheid.net.
Daar krijgt u ook inzage in uw onderzoeks­uitslagen, inclusief de conclusie van uw huisarts. U hoeft niet meer op een vast tijdstip te bellen voor de uitslag, maar kunt inloggen wanneer het ú uitkomt.

Alleen patiënten boven de 16

Jongeren van 16 jaar en ouder worden door de WGBO op één lijn gesteld met volwassenen.
Bij dingen die te maken hebben met hun gezondheid worden zij dus niet meer als minderjarig beschouwd, ook al zijn zij nog geen 18 jaar. Voor deze leeftijdscategorie gelden de volgende regels:

De jongeren kunnen zelfstandig beslissen of zij voor een medisch onderzoek of behandeling toestemming geven. Er is geen toestemming van de ouders nodig. De jongeren hebben er recht op volledig te worden geïnformeerd; de ouders worden alleen geïnformeerd als hun kind daarmee akkoord gaat. Een jongere heeft het recht om het medisch dossier in te zien; daar is geen toestemming van zijn ouders voor nodig. De ouders mogen het medisch dossier inzien als het kind daarmee akkoord gaat.

Kinderen tussen 12 en 16 moeten toestemming geven om informatie uit hun dossier met de ouders te delen, waarbij er rekening wordt gehouden met de betrokkenheid van de ouders. Dit laat zich wat lastiger in een computersysteem regelen. Daarom is er pas vanaf 16 jaar toegang tot MGn mogelijk.

Uw privacy staat voorop

Om er voor te zorgen dat uw gegevens goed beveiligd zijn, logt u in op MijnGezondheid.net met uw DigiD met sms-verificatie.

MijnGezondheid.net en DigiD

Wat is DigiD?

digidGaat u naar het gemeentehuis of naar een andere overheidsinstelling, dan dient u zich in veel gevallen te legitimeren met uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs. Met uw strikt persoonlijke DigiD (een gebruikersnaam en wachtwoord) kunt u zich identificeren op websites van de overheid en van organisaties die een overheidstaak uitvoeren. Zo weten deze organisaties dat ze echt met u te maken hebben.
Voor het gebruik van MijnGezondheid.net heeft u in verband met veiligheid en het waarborgen van privacy ook een DigiD nodig met sms-functie. Hiervoor heeft u dus ook een mobiele telefoon nodig.

Een DigiD aanvragen

Een DigiD vraagt u aan via de website www.digid.nl. Uw DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord die u zelf samenstelt zodat u deze gemakkelijk kunt onthouden. Voor het aanvragen van een DigiD, heeft u uw BSN-nummer en uw mobiele telefoon nodig. Houd deze daarom bij de hand.
Voor gebruik van DigiD op MijnGezondheid.net dient u een DigiD met sms-functie aan te vragen. Als u al een DigiD hebt, kunt u de sms-functie aanvragen via Mijn DigiD. Meer uitgebreide informatie over het aanvragen van een DigiD, vindt u op www.digid.nl.
Let op: Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bescherm deze gegevens daarom goed en voorkom dat anderen er misbruik van kunnen maken. DigiD en medewerkers van DigiD zullen u nooit vragen om uw gebruikersnaam, wachtwoord of activeringscode. Niet per e-mail, telefoon of op welke manier dan ook.

Hoe werkt DigiD op MijnGezondheid.net?

Wanneer u wilt inloggen op MijnGezondheid.net, leidt de site u automatisch door naar de inlogpagina van DigiD. Op deze pagina vult u uw gebruikersnaam, wachtwoord en sms-authenticatie in. Hierna keert u vanzelf terug naar de site van MijnGezondheid.net en kunt u van deze service gebruik maken.

MedGemak app

Begin 2019 is de MedGemak-app voor de praktijken in Zoetermeer geactiveerd. Via deze app kunt nog makkelijker medicatie bestellen, een afspraak maken of een vraag stellen. Via de e-consult functie kunt u ook een bijlage (bijvoorbeeld een foto) versturen.